Επιστολή απάντηση για το κόστος κατασκευής νέων φυλακών , μεταξύ αυτών και των νέων φυλακών Χανίων απέστειλε στην εφημερίδα Καθημερινή η εταιρεία «Θέμις Κατασκευαστική».Συγκεκριμένα αναφέρει:
Κύριε Διευθυντά,
Έχοντας διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος στην Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε. από τον Μάρτιο του 2004 έως τον Σεπτέμβριο του 2007, θεωρώ χρέος μου να παρέμβω στα δημοσιεύματα της εγκρίτου εφημερίδας σας, στις 8- 15-22 Σεπτεμβρίου 2013.
Κατ αρχήν σας γνωρίζω το τελικό κόστος της Φυλακής των Χανίων σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στις 10/09 ή σημερινή Διοίκηση της Θέμις, ανέρχεται στα 23,295,782€.
Λαμβάνοντας όμως υπόψιν ότι :
Α)Στην Φυλακή Χανίων δεν κατασκευάστηκε το κτίριο πολλαπλών χρήσεων και Επαγγελματικής Κατάρτισης όπως στις υπόλοιπες 4 ολοκληρωμένες Φυλακές εμβαδού 1806 τ.μ και κόστους 1,2 εκατ.€ περίπου.
Β) Δεν κατασκευάστηκαν Αντλιοστάσια ακαθάρτων (αγωγός 4 χιλιόμετρα), όμβριων, ύδρευσης, όπως στην Φυλακή Τρικάλων κόστους 645.000€.
Στην Φυλακή των Τρικάλων απαιτήθηκαν ακόμη:
1)Εξυγίανση εδάφους και κατασκευή στεγανολεκάνης, στραγγιστηριοι σωλήνες κλπ κόστους 900,000€.
2) Κατασκευή Δρόμου Πρόσβασης κόστους 350.000€.
3) Η κατασκευή των εξωτερικών τοίχων των Φυλακών Τρικάλων και Χανίων που έγιναν πριν το 2004 με χωριστές ανοιχτές δημοπρασίες από την τότε Διοίκηση παρουσιάζουν διαφορά στο κόστος 800.000€ περίπου (Φθηνότερη των Χανίων).
Οι παραπάνω βασικές διαφορές συνολικού κόστους 3.900.000€ περίπου απαντούν πληρέστατα στο ερώτημα γιατί στοίχισε λιγότερο η Φυλακή Χανίων. Αν συνεκτιμηθούν τα παραπάνω προκύπτει ότι και οι 5 φυλακές κόστισαν περίπου το ίδιο 27,5-28,5 εκ.€, όπως είχαν διαμορφωθεί τον Σεπτέμβριο του 2007 και χωρίς να λαμβάνονται υποψιν οι περίπου 100 και πλέον τροποποιήσεις βελτιώσεις που απαίτησαν οι χρήστες μετά την λειτουργία των Φυλακών.
Η προηγούμενη Διοίκηση είχε δημοπρατήσει εσπευσμένα 9 νέες Φυλακές δυναμικότητας 280 κρατουμένων η καθεμιά, είχε ολοκληρώσει πλήρως την διαδικασία δημοπράτησης στις 6, είχε υπογράψει συμβάσεις με τους έξι αναδόχους και εκταμιεύσει σημαντική προκαταβολή.
Τα έργα είχαν δημοπρατηθεί με τον γνωστό Νόμο «Μαθηματικό Τύπο» με συνέπεια οι εκπτώσεις των έργων να κυμανθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα 5 έως 7% περίπου.
Η δική μας Διοίκηση μετά τον Μάρτιο του 2004 κατάργησε τις 3 μη ολοκληρωμένες δημοπρασίες. Ακολούθως τροποποιήσαμε τα αρχικά σχέδια και αυξήσαμε την δυναμικότητα κάθε Φυλακής από 280 σε 400 κρατούμενους (40% περίπου). Φυσικά αυξήθηκε και το αρχικό συμβατικό κόστος.
Εκπονήσαμε τις απαραίτητες συμπληρωματικές μελέτες που δεν υπήρχαν: διάθεση των λυμάτων, κτίριο πολλαπλών χρήσεων και επαγγελματικής κατάρτισης κρατουμένων (που κατέστη αναγκαίο λογω της αύξησης κατά 40% των κελιών), την υδροδότηση των Φυλακών κατά περίπτωση, έργα στεγανοποίησης του εδάφους στα Τρίκαλα κλπ
Δώσαμε ειλικρινά έναν Τιτάνιο αγώνα να ολοκληρώσουμε σύντομα ( σε χρόνο ρεκόρ) τις εν λόγο Φυλακές που γνωρίζετε πόσο αναγκαίες ήσαν, με κανόνες απόλυτης Διαφάνειας και Οικονομίας, και αυτό το αναφέρω όχι επειδή είθισται, αλλά γιατί είναι η απόλυτη πραγματικότητα.
Στην έρευνα που έκανε η εφημερίδα σας αναφέρεστε σε υπερκοστολογήσεις και νέες αναθέσεις στα Δικαστικά Μέγαρα Μυτιλήνης, Ναυπλίου, Ελλασόνας ως και τα κελιά της 17 Νοέμβρη στον Κορυδαλλό, ασφαλώς θα διαπιστώσατε πως έγιναν πριν από τη δική μας Διοίκηση και νομίζω έπρεπε να το αναφέρετε.
Τον έλεγχο των έργων της ΘΕΜΙΣ από την Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης, τον προκάλεσε ο τότε Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Παπαληγούρας, με βάση καταγγελίες, αλλά και στοιχεία – διαπιστώσεις της δικής μας Δ/σης. Η Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης, επί αρκετούς μήνες, εγκαταστάθηκε στα γραφεία της ΘΕΜΙΣ, συνέταξε έκθεση – πόρισμα το οποίο παραπέμφθηκε αμέσως στη Δικαιοσύνη. Σε κάθε περίπτωση, κανένα πόρισμα, καμιά καταγγελία, δεν αφορούσε τη δική μας Διοίκηση .
Ο τρόπος με τον οποίο ανέθετε τα έργα η ΘΕΜΙΣ άλλαξε ριζικά το 2004 από την δική μας Διοίκηση, με συνέπεια να εμπεδωθεί απόλυτη διαφάνεια στις διαδικασίες, να υπερδιπλασιαστεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων και να προκύψει τεράστιο οικονομικό όφελος για το Δημόσιο χρήμα.
Ακόμα όταν κατά τη δημοπρασία των έργων υποψιαζόμαστε έστω συμπαιγνία και προσυνεννόηση των συμμετεχόντων με στόχο την μειωμένη έκπτωση ακυρώναμε αμέσως, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, τη δημοπρασία και επαναδημοπρατούσαμε τα έργα με τεράστιο οικονομικό όφελος για το δημόσιο χρήμα. Συγκεκριμένα και εξόχως ενδεικτικά για τη δική μας «Πολιτεία» στην ΘΕΜΙΣ, μόνον το 2005 – 2006 ακυρώσαμε τις δημοπρασίες σε 8 μεγάλα και μεσαία έργα συνολικού προϋπολογισμού 32 εκατ. Ευρώ περίπου,τα επαναδημοπρατησαμε και ενώ στη πρώτη ανοιχτή δημοπρασία είχαν εκπτώσεις από 3% - 9% στην δεύτερη δημοπρασία εξασφαλίσαμε πολλαπλάσια έκπτωση με συνέπεια να ωφεληθεί συνολικά το Δημόσιο επιπλέον εκπτώσεις 5 εκ. ευρώ.
Έτσι διοικήσαμε εμείς την Εταιρεία το διάστημα 2004 – 2007. Έχω τη βεβαιότητα ότι η επιλογή μου, από τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης Αναστάση Παπαληγούρα, τον εντιμότατο, δεν έγινε επειδή ήμουν απλά Κορίνθιος και φίλος του, είχε άλλωστε δεκάδες φίλους Πολιτικούς Μηχανικούς Κορινθιους και μη, να επιλέξει.
Πιστεύω ειλικρινά ότι με επέλεξε διότι ως Δήμαρχος 16 χρόνια είχαμε επιτελέσει τεράστιο έργο, με πανθομολογούμενη απόλυτη εντιμότητα και διαφάνεια και πέραν αυτού, διεύθυνα επί 10 χρόνια τη Δημοτική Κατασκευαστική Επιχείρηση του Δήμου μας με μεγάλη επιτυχία, ελάχιστο προσωπικό και κερδοφορία-όχι χρεοκοπημένη ως είθισται στη Χώρα μας. Είχα επομένως σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ. Πάντως έχω την αίσθηση ότι μετά από 3 χρόνια στη διοίκηση της ΘΕΜΙΣ, δικαιούμαι να κριθώ πλέον, για την Πολιτεία μου στην Εταιρεία.
Απευθυνόμενος τέλος στον κ. Ζούλα, όχι μόνο συμφωνώ για έλεγχο των οικονομικών μου στοιχείων και του «Πόθεν έσχες», που σαν πρώην Δήμαρχος υποβάλω από τότε που καθιερώθηκε, αλλά επιπροσθέτως κοινοποιώ και σε εκείνον που κάνει ως Δημοσιογράφος έρευνα, όλα τα δεδομένα και ακόμα του αποστέλλω Συμβολαιογραφική εξουσιοδότηση για πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, λογαριασμούς μου, Τραπεζικές θυρίδες εντός και εκτός Ελλάδος (δεν έχω τίποτα εκτός Ξυλοκάστρου).
Κε Διευθυντά
Η χωρίς ονόματα και χρονολογίες αναφορά σας σε παρατυπίες, σκάνδαλα, ενδεχόμενες αρπαχτές, βάζει στο ίδιο τσουβάλι τους έντιμους, τους καθαρούς, αυτούς που μόχθησαν και αγωνιστήκαν να προσφέρουν με τους βρώμικους και ανέντιμους προς τέρψιν των τελευταίων. Εγώ επιτρέψατε μου να πω είμαι ένας απ’ αυτούς που με απόλυτη εντιμότητα προσπάθησα με όλες τις δυνάμεις μου να προσφέρω και είμαι απόλυτα υπερήφανος για την Πολιτεία μου. Παρακαλώ θερμά, όχι όλοι στο ίδιο «Τσουβάλι».
Δημήτρης Σκούρας
Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της «Θέμις Κατασκευαστική»ΠΗΓΗ
Κύριε Διευθυντά,
Έχοντας διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος στην Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε. από τον Μάρτιο του 2004 έως τον Σεπτέμβριο του 2007, θεωρώ χρέος μου να παρέμβω στα δημοσιεύματα της εγκρίτου εφημερίδας σας, στις 8- 15-22 Σεπτεμβρίου 2013.
Κατ αρχήν σας γνωρίζω το τελικό κόστος της Φυλακής των Χανίων σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στις 10/09 ή σημερινή Διοίκηση της Θέμις, ανέρχεται στα 23,295,782€.
Λαμβάνοντας όμως υπόψιν ότι :
Α)Στην Φυλακή Χανίων δεν κατασκευάστηκε το κτίριο πολλαπλών χρήσεων και Επαγγελματικής Κατάρτισης όπως στις υπόλοιπες 4 ολοκληρωμένες Φυλακές εμβαδού 1806 τ.μ και κόστους 1,2 εκατ.€ περίπου.
Β) Δεν κατασκευάστηκαν Αντλιοστάσια ακαθάρτων (αγωγός 4 χιλιόμετρα), όμβριων, ύδρευσης, όπως στην Φυλακή Τρικάλων κόστους 645.000€.
Στην Φυλακή των Τρικάλων απαιτήθηκαν ακόμη:
1)Εξυγίανση εδάφους και κατασκευή στεγανολεκάνης, στραγγιστηριοι σωλήνες κλπ κόστους 900,000€.
2) Κατασκευή Δρόμου Πρόσβασης κόστους 350.000€.
3) Η κατασκευή των εξωτερικών τοίχων των Φυλακών Τρικάλων και Χανίων που έγιναν πριν το 2004 με χωριστές ανοιχτές δημοπρασίες από την τότε Διοίκηση παρουσιάζουν διαφορά στο κόστος 800.000€ περίπου (Φθηνότερη των Χανίων).
Οι παραπάνω βασικές διαφορές συνολικού κόστους 3.900.000€ περίπου απαντούν πληρέστατα στο ερώτημα γιατί στοίχισε λιγότερο η Φυλακή Χανίων. Αν συνεκτιμηθούν τα παραπάνω προκύπτει ότι και οι 5 φυλακές κόστισαν περίπου το ίδιο 27,5-28,5 εκ.€, όπως είχαν διαμορφωθεί τον Σεπτέμβριο του 2007 και χωρίς να λαμβάνονται υποψιν οι περίπου 100 και πλέον τροποποιήσεις βελτιώσεις που απαίτησαν οι χρήστες μετά την λειτουργία των Φυλακών.
Η προηγούμενη Διοίκηση είχε δημοπρατήσει εσπευσμένα 9 νέες Φυλακές δυναμικότητας 280 κρατουμένων η καθεμιά, είχε ολοκληρώσει πλήρως την διαδικασία δημοπράτησης στις 6, είχε υπογράψει συμβάσεις με τους έξι αναδόχους και εκταμιεύσει σημαντική προκαταβολή.
Τα έργα είχαν δημοπρατηθεί με τον γνωστό Νόμο «Μαθηματικό Τύπο» με συνέπεια οι εκπτώσεις των έργων να κυμανθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα 5 έως 7% περίπου.
Η δική μας Διοίκηση μετά τον Μάρτιο του 2004 κατάργησε τις 3 μη ολοκληρωμένες δημοπρασίες. Ακολούθως τροποποιήσαμε τα αρχικά σχέδια και αυξήσαμε την δυναμικότητα κάθε Φυλακής από 280 σε 400 κρατούμενους (40% περίπου). Φυσικά αυξήθηκε και το αρχικό συμβατικό κόστος.
Εκπονήσαμε τις απαραίτητες συμπληρωματικές μελέτες που δεν υπήρχαν: διάθεση των λυμάτων, κτίριο πολλαπλών χρήσεων και επαγγελματικής κατάρτισης κρατουμένων (που κατέστη αναγκαίο λογω της αύξησης κατά 40% των κελιών), την υδροδότηση των Φυλακών κατά περίπτωση, έργα στεγανοποίησης του εδάφους στα Τρίκαλα κλπ
Δώσαμε ειλικρινά έναν Τιτάνιο αγώνα να ολοκληρώσουμε σύντομα ( σε χρόνο ρεκόρ) τις εν λόγο Φυλακές που γνωρίζετε πόσο αναγκαίες ήσαν, με κανόνες απόλυτης Διαφάνειας και Οικονομίας, και αυτό το αναφέρω όχι επειδή είθισται, αλλά γιατί είναι η απόλυτη πραγματικότητα.
Στην έρευνα που έκανε η εφημερίδα σας αναφέρεστε σε υπερκοστολογήσεις και νέες αναθέσεις στα Δικαστικά Μέγαρα Μυτιλήνης, Ναυπλίου, Ελλασόνας ως και τα κελιά της 17 Νοέμβρη στον Κορυδαλλό, ασφαλώς θα διαπιστώσατε πως έγιναν πριν από τη δική μας Διοίκηση και νομίζω έπρεπε να το αναφέρετε.
Τον έλεγχο των έργων της ΘΕΜΙΣ από την Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης, τον προκάλεσε ο τότε Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Παπαληγούρας, με βάση καταγγελίες, αλλά και στοιχεία – διαπιστώσεις της δικής μας Δ/σης. Η Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης, επί αρκετούς μήνες, εγκαταστάθηκε στα γραφεία της ΘΕΜΙΣ, συνέταξε έκθεση – πόρισμα το οποίο παραπέμφθηκε αμέσως στη Δικαιοσύνη. Σε κάθε περίπτωση, κανένα πόρισμα, καμιά καταγγελία, δεν αφορούσε τη δική μας Διοίκηση .
Ο τρόπος με τον οποίο ανέθετε τα έργα η ΘΕΜΙΣ άλλαξε ριζικά το 2004 από την δική μας Διοίκηση, με συνέπεια να εμπεδωθεί απόλυτη διαφάνεια στις διαδικασίες, να υπερδιπλασιαστεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων και να προκύψει τεράστιο οικονομικό όφελος για το Δημόσιο χρήμα.
Ακόμα όταν κατά τη δημοπρασία των έργων υποψιαζόμαστε έστω συμπαιγνία και προσυνεννόηση των συμμετεχόντων με στόχο την μειωμένη έκπτωση ακυρώναμε αμέσως, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, τη δημοπρασία και επαναδημοπρατούσαμε τα έργα με τεράστιο οικονομικό όφελος για το δημόσιο χρήμα. Συγκεκριμένα και εξόχως ενδεικτικά για τη δική μας «Πολιτεία» στην ΘΕΜΙΣ, μόνον το 2005 – 2006 ακυρώσαμε τις δημοπρασίες σε 8 μεγάλα και μεσαία έργα συνολικού προϋπολογισμού 32 εκατ. Ευρώ περίπου,τα επαναδημοπρατησαμε και ενώ στη πρώτη ανοιχτή δημοπρασία είχαν εκπτώσεις από 3% - 9% στην δεύτερη δημοπρασία εξασφαλίσαμε πολλαπλάσια έκπτωση με συνέπεια να ωφεληθεί συνολικά το Δημόσιο επιπλέον εκπτώσεις 5 εκ. ευρώ.
Έτσι διοικήσαμε εμείς την Εταιρεία το διάστημα 2004 – 2007. Έχω τη βεβαιότητα ότι η επιλογή μου, από τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης Αναστάση Παπαληγούρα, τον εντιμότατο, δεν έγινε επειδή ήμουν απλά Κορίνθιος και φίλος του, είχε άλλωστε δεκάδες φίλους Πολιτικούς Μηχανικούς Κορινθιους και μη, να επιλέξει.
Πιστεύω ειλικρινά ότι με επέλεξε διότι ως Δήμαρχος 16 χρόνια είχαμε επιτελέσει τεράστιο έργο, με πανθομολογούμενη απόλυτη εντιμότητα και διαφάνεια και πέραν αυτού, διεύθυνα επί 10 χρόνια τη Δημοτική Κατασκευαστική Επιχείρηση του Δήμου μας με μεγάλη επιτυχία, ελάχιστο προσωπικό και κερδοφορία-όχι χρεοκοπημένη ως είθισται στη Χώρα μας. Είχα επομένως σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ. Πάντως έχω την αίσθηση ότι μετά από 3 χρόνια στη διοίκηση της ΘΕΜΙΣ, δικαιούμαι να κριθώ πλέον, για την Πολιτεία μου στην Εταιρεία.
Απευθυνόμενος τέλος στον κ. Ζούλα, όχι μόνο συμφωνώ για έλεγχο των οικονομικών μου στοιχείων και του «Πόθεν έσχες», που σαν πρώην Δήμαρχος υποβάλω από τότε που καθιερώθηκε, αλλά επιπροσθέτως κοινοποιώ και σε εκείνον που κάνει ως Δημοσιογράφος έρευνα, όλα τα δεδομένα και ακόμα του αποστέλλω Συμβολαιογραφική εξουσιοδότηση για πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, λογαριασμούς μου, Τραπεζικές θυρίδες εντός και εκτός Ελλάδος (δεν έχω τίποτα εκτός Ξυλοκάστρου).
Κε Διευθυντά
Η χωρίς ονόματα και χρονολογίες αναφορά σας σε παρατυπίες, σκάνδαλα, ενδεχόμενες αρπαχτές, βάζει στο ίδιο τσουβάλι τους έντιμους, τους καθαρούς, αυτούς που μόχθησαν και αγωνιστήκαν να προσφέρουν με τους βρώμικους και ανέντιμους προς τέρψιν των τελευταίων. Εγώ επιτρέψατε μου να πω είμαι ένας απ’ αυτούς που με απόλυτη εντιμότητα προσπάθησα με όλες τις δυνάμεις μου να προσφέρω και είμαι απόλυτα υπερήφανος για την Πολιτεία μου. Παρακαλώ θερμά, όχι όλοι στο ίδιο «Τσουβάλι».
Δημήτρης Σκούρας
Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της «Θέμις Κατασκευαστική»ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου